
Unreal engine w 24 godziny. Nauka tworzenia gier - Aram Cookson [KSIĄŻKA]



Unreal engine w 24 godziny. Nauka tworzenia gier - Aram Cookson [KSIĄŻKA] - Najlepsze oferty
Unreal engine w 24 godziny. Nauka tworzenia gier - Aram Cookson [KSIĄŻKA] - Opis
Jeśli dużo grasz na różnych urządzeniach, na pewno masz też pomysły na nowe gry. Jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób taką grę napisać, bez obaw — nie trzeba do tego magicznych umiejętności. Wystarczy wykorzystać odpowiednie narzędzie, takie jak Unreal Engine: potężny silnik gier wykorzystywany przez wielu profesjonalnych i niezależnych twórców, udostępniający szereg niezwykle przydatnych edytorów i narzędzi.Niniejsza książka jest przeznaczona dla osób, które chcą poznać podstawy Unreal Engine 4. Ten praktyczny przewodnik składa się z 24 rozdziałów. Przestudiowanie każdego z nich wymaga najwyżej jednej godziny. W książce znalazły się szczegółowe instrukcje, praktyczne przykłady oraz liczne ćwiczenia i wskazówki. Przedstawiono istotne informacje o platformie Gameplay i opisano, jak korzystać z jednostek i systemów kontroli Unreal, aby już po kilku godzinach nauki tworzyć w pełni funkcjonalne gry na różne platformy, w tym również gry internetowe i dla urządzeń mobilnych.
W tej książce między innymi:
organizacja projektów i przepływ pracy w Unreal Engine 4
pisanie gier planszowych
tworzenie krajobrazów, budynków i postaci za pomocą różnych edytorów
korzystanie z wizualnego systemu skryptów Blueprint
tworzenie zdarzeń reagujących na akcje użytkownika
optymalizacja gier dla urządzeń mobilnych i przygotowanie gry do wdrożenia
Unreal Engine — świetne narzędzie dla najlepszych twórców gier!
Aram Cookson wykłada w Savannah College of Art and Design. Od 15 lat naucza zasad grafiki i projektowania gier. Specjalizuje (...) więcej się w technologii Unreal Engine.
Ryan Dowling Soka jest jednym z autorów gry Gears of War. Jest bardzo doświadczonym użytkownikiem Unreal Engine 4.
Clinton Crumpler jest starszym grafikiem środowiskowym w Microsoft Studios. Wcześniej pracował jako grafik w Battlecry Studios. Specjalizuje się w grafice środowiskowej. Spis treści: O autorach (11)
Dedykacja (12)
Podziękowania (12)
Wstęp (13)
Godzina 1. Wprowadzenie do Unreal Engine 4 (17)
Instalowanie Unreal (18)
Tworzenie pierwszego projektu (20)
Interfejs użytkownika (22)
Tryby widoku i wizualizatory (29)
Testowanie określonego poziomu gry (32)
Podsumowanie (32)
Pytania i odpowiedzi (33)
Pytania sprawdzające (33)
Ćwiczenia (34)
Godzina 2. Platforma Gameplay (35)
Dostępne zasoby (35)
Referencje zasobów i okno Reference Viewer (43)
Platforma Gameplay (44)
Podsumowanie (48)
Pytania i odpowiedzi (48)
Pytania sprawdzające (49)
Ćwiczenie (49)
Godzina 3. Współrzędne, transformacje, jednostki i organizacja (51)
Współrzędne kartezjańskie (51)
Wykorzystanie transformacji (52)
Określanie jednostek i dokonywanie pomiarów (55)
Organizowanie sceny (57)
Podsumowanie (63)
Pytania i odpowiedzi (63)
Pytania sprawdzające (64)
Ćwiczenie (64)
Godzina 4. Korzystanie z aktorów typu Static Mesh (67)
Zasoby typu Static Mesh (67)
Edytor siatek statycznych (68)
Wyświetlanie układów UV (71)
Siatki kolizji (73)
Aktorzy typu Static Mesh (78)
Podsumowanie (83)
Pytania sprawdzające (84)
Ćwiczenie (85)
Godzina 5. Oświetlenie i renderowanie (87)
Terminologia związana z oświetleniem (87)
Typy oświetlenia (88)
Właściwości oświetlenia (92)
Budowanie oświetlenia (94)
Podsumowanie (97)
Pytania i odpowiedzi (98)
Pytania sprawdzające (98)
Ćwiczenie (99)
Godzina 6. Używanie materiałów (101)
Koncepcja materiałów (101)
Renderowanie oparte na prawach fizyki (102)
Typy materiałów wejściowych (103)
Tworzenie tekstur (105)
Tworzenie materiału (107)
Podsumowanie (113)
Pytania i odpowiedzi (114)
Pytania sprawdzające (116)
Ćwiczenie (116)
Godzina 7. Używanie elementów systemu dźwięków (119)
Podstawowe zagadnienia związane z dźwiękami (119)
Używanie aktorów typu Sound (122)
Kontrolowanie dźwięków za pomocą obszarów w przestrzeni (127)
Podsumowanie (128)
Pytania i odpowiedzi (129)
Pytania sprawdzające (130)
Ćwiczenie (130)
Godzina 8. Tworzenie krajobrazów i roślinności (133)
Tworzenie krajobrazów (133)
Rzeźbienie kształtów i przestrzeni (137)
Tworzenie roślinności (142)
Podsumowanie (145)
Pytania i odpowiedzi (145)
Pytania sprawdzające (146)
Ćwiczenie (146)
Godzina 9. Budowanie świata (147)
Budowanie światów (148)
Proces budowania świata (149)
Podsumowanie (162)
Pytania i odpowiedzi (162)
Pytania sprawdzające (165)
Ćwiczenie (165)
Godzina 10. Tworzenie efektów za pomocą systemów cząstek (167)
Cząstki i typy danych (167)
Korzystanie z narzędzia Cascade (168)
Korzystanie z popularnych modułów (174)
Konfigurowanie materiałów dla cząstek (178)
Wyzwalanie systemów cząsteczek (182)
Podsumowanie (182)
Pytania i odpowiedzi (183)
Pytania sprawdzające (183)
Ćwiczenie (184)
Godzina 11. Używanie aktorów siatki szkieletowej (185)
Definiowanie siatek szkieletowych (185)
Importowanie siatek szkieletowych (188)
Używanie edytora Persona (193)
Użycie aktorów siatki szkieletowej (200)
Podsumowanie (202)
Pytania i odpowiedzi (202)
Pytania sprawdzające (203)
Ćwiczenie (204)
Godzina 12. Tworzenie klipów filmowych (205)
Aktorzy typu Matinee (205)
Edytor Matinee (207)
Curve Editor (213)
Korzystanie z innych ścieżek (216)
Praca z kamerami w klipie Matinee (217)
Podsumowanie (221)
Pytania i odpowiedzi (221)
Pytania sprawdzające (222)
Ćwiczenie (223)
Godzina 13. Przestrzeganie praw fizyki w grze (225)
Korzystanie z praw fizyki w UE4 (225)
Symulowanie właściwości fizycznych (229)
Używanie materiałów fizycznych (231)
Korzystanie z ograniczeń (235)
Korzystanie z aktorów typu Force (239)
Podsumowanie (241)
Pytania i odpowiedzi (241)
Pytania sprawdzające (242)
Ćwiczenie (243)
Godzina 14. Wprowadzenie do wizualnego systemu skryptowego Blueprint (245)
Podstawy tworzenia skryptów metodą wizualną (245)
Używanie edytora Blueprint (247)
Podstawowe koncepcje związane ze skryptami (252)
Podsumowanie (263)
Pytania i odpowiedzi (263)
Pytania sprawdzające (264)
Ćwiczenie (264)
Godzina 15. Skrypty Blueprint poziomu (267)
Ustawienia kolizji aktora (269)
Przydzielanie aktorów do zdarzeń (270)
Przydzielanie aktorów do zmiennych referencyjnych (272)
Podsumowanie (281)
Pytania i odpowiedzi (281)
Pytania sprawdzające (282)
Ćwiczenie (283)
Godzina 16. Korzystanie z klas Blueprint (285)
Używanie klas Blueprint (285)
Interfejs edytora Blueprint (287)
Praca z komponentami (288)
Korzystanie z osi czasu (294)
Tworzenie skryptu pulsującego światła (298)
Podsumowanie (304)
Pytania i odpowiedzi (304)
Pytania sprawdzające (305)
Ćwiczenie (305)
Godzina 17. Zmienne edytowalne i skrypt konstrukcyjny (307)
Konfiguracja (307)
Tworzenie zmiennych edytowalnych (308)
Używanie skryptu konstrukcyjnego (310)
Podsumowanie (317)
Pytania i odpowiedzi (317)
Pytania sprawdzające (317)
Ćwiczenie (318)
Godzina 18. Obsługa zdarzeń klawiatury i rozmieszczanie aktorów (319)
Dlaczego rozmieszczanie obiektów jest ważne (319)
Tworzenie klasy Blueprint rozmieszczanych aktorów (320)
Konfigurowanie obiektu Blueprint, który będzie rozmieszczać aktorów (323)
Rozmieszczanie aktora określonej klasy (325)
Podsumowanie (329)
Pytania i odpowiedzi (329)
Pytania sprawdzające (329)
Ćwiczenie (330)
Godzina 19. Tworzenie interakcji (333)
Tryby gry projektu (333)
Znajomość możliwości postaci (334)
Używanie klas Blueprint (336)
Znaczniki aktora i komponentu (342)
Podsumowanie (343)
Pytania i odpowiedzi (343)
Pytania sprawdzające (343)
Ćwiczenie (344)
Godzina 20. Tworzenie strzelanki platformowej: systemy wejścia i postacie (345)
Identyfikowanie wymagań na podstawie podsumowania projektu (346)
Tworzenie projektu gry (346)
Tworzenie niestandardowego trybu gry (348)
Tworzenie własnego kontrolera postaci i gracza (351)
Kontrolowanie ruchu obiektu Pawn (353)
Konfiguracja kamery o stałej pozycji (360)
Podsumowanie (362)
Pytania i odpowiedzi (363)
Pytania sprawdzające (364)
Ćwiczenie (364)
Godzina 21. Tworzenie strzelanki platformowej: przeszkody i obiekty do zebrania (367)
Tworzenie bazowej klasy przeszkody (368)
Wprawianie przeszkody w ruch (370)
Uszkadzanie obiektu typu Pawn (374)
Ponowne uruchomienie gry po śmierci gracza (378)
Tworzenie uzdrawiających obiektów (380)
Tworzenie obiektu rozmieszczającego aktorów (386)
Usuwanie starych przeszkód (391)
Podsumowanie (391)
Pytania i odpowiedzi (391)
Pytania sprawdzające (392)
Ćwiczenie (393)
Godzina 22. Korzystanie z UMG (395)
Tworzenie widżetu Blueprint (395)
Nawigacja w interfejsie UMG (396)
Tworzenie menu Start (401)
Przykładowy system menu (411)
Podsumowanie (412)
Pytania i odpowiedzi (412)
Pytania sprawdzające (413)
Ćwiczenie (413)
Godzina 23. Tworzenie pakietu wykonywalnego (415)
Opracowywanie zawartości (415)
Pakowanie projektu dla systemu Windows (416)
Zasoby potrzebne do utworzenia pakietu przeznaczonego dla systemów Android i iOS (421)
Dostęp do zaawansowanych ustawień pakietów (421)
Podsumowanie (423)
Pytania i odpowiedzi (423)
Pytania sprawdzające (423)
Ćwiczenie (424)
Godzina 24. Projekty dla urządzeń mobilnych (425)
Tworzenie gier dla urządzeń mobilnych (426)
Korzystanie z interfejsu dotykowego (436)
Użycie danych o ruchu urządzenia (441)
Podsumowanie (444)
Pytania i odpowiedzi (444)
Pytania sprawdzające (445)
Ćwiczenie (446)
Skorowidz (447) mniej
Unreal engine w 24 godziny. Nauka tworzenia gier - Aram Cookson [KSIĄŻKA] - Opinie i recenzje
Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.
Krzysztof M.
- 2017-04-21