Kross Esker 4.0 Krx Rozmiar S Niebieski 28 - Opis
Rower Gravel Kross Esker 4.0 KRX – Twoja Maszyna do PrzygodyWyobraź sobie uczucie, gdy znika pod kołami gładki asfalt, a przed Tobą otwiera się świat niekończących się możliwości. Szutrowe drogi wijące się między polami, leśne dukty pachnące żywicą, zapomniane ścieżki prowadzące do miejsc, których nie znajdziesz na żadnej mapie. To esencja wolności, którą oferuje gravel. A
Kross Esker 4.0 KRX nie jest po prostu rowerem – to narzędzie do realizacji tej wolności. To niezawodny towarzysz podróży, maszyna stworzona, by karmić Twojego wewnętrznego odkrywcę i redefiniować pojęcie przygody. Zbudowany na pancernej, a jednocześnie niezwykle komfortowej stalowej ramie, wyposażony w przemyślany osprzęt i niezliczone punkty montażowe, Esker 4.0 KRX jest Twoją osobistą obietnicą niezależności na dwóch kołach.
Pedały platformowe z tworzywa, z elementami odblaskowymi - GratisDlaczego Esker 4.0 KRX Zdefiniuje Twoje Pojęcie o Wszechstronności?
- Legendarna Stalowa Rama (CrMo): Poczuj niezrównany komfort i pewność. Stal pochłania wibracje jak żaden inny materiał w tej klasie, oferując "miękkość" jazdy, której nie da się podrobić. Jej legendarna wytrzymałość daje Ci spokój ducha, gdy jesteś daleko od cywilizacji.
- Pełna Gotowość na Bikepacking: To nie jest cecha dodana na siłę – to DNA tego roweru. Niezliczone, przemyślane punkty montażowe na ramie i widelcu pozwalają zabrać wszystko, czego potrzebujesz na wielodniową wyprawę, w dowolnej konfiguracji.
- Wszechstronny Napęd KRX 2x10: Idealny kompromis między szybkością na asfalcie
(...) więcej
a siłą na stromych, leśnych podjazdach. Dwie tarcze z przodu to mniejsze skoki między biegami i szeroki zakres przełożeń, który daje Ci precyzję i kontrolę w każdym terenie.
- Niezawodne Hamulce Mechaniczne TRP Spyre-C: Proste, potężne i łatwe w serwisie w każdych warunkach. To pewność hamowania, której możesz zaufać, gdy jesteś setki kilometrów od najbliższego serwisu, a jedyne co masz, to multitool.
- Ogromny Prześwit na Opony do 46 mm: Eksperymentuj bez ograniczeń. Montuj szerokie "balony" dla maksymalnego komfortu i przyczepności na wertepach lub węższe, szybsze opony dla większej prędkości na utwardzonych drogach. Esker adaptuje się do Twojego stylu.
Dla Kogo Stworzony Jest Kross Esker 4.0 KRX?Ten rower to idealny wybór dla szerokiego spektrum rowerzystów, których łączy wspólny mianownik: głód przygody i pragnienie wszechstronności. To nie jest maszyna wyścigowa zorientowana na jeden cel, ale prawdziwy rowerowy scyzoryk szwajcarski. Czy odnajdziesz w nim siebie?
- Początkujący i zaawansowany entuzjasta bikepackingu: Jeśli na myśl o spakowaniu namiotu, śpiwora i kuchenki na rower czujesz dreszcz ekscytacji, Esker 4.0 KRX jest platformą stworzoną dla Ciebie. Mnogość mocowań i pancerna, stalowa konstrukcja to jego DNA. To rower, który nie pyta "czy damy radę?", tylko "jak daleko jedziemy?". Pozwoli Ci na realizację marzeń o samowystarczalności i spędzeniu nocy pod gwiazdami, daleko od zgiełku miast.
- Kolarz szosowy szukający ucieczki: Kochasz prędkość i długie dystanse, ale masz dość wiecznej walki o przestrzeń z samochodami? Czujesz, że ogranicza Cię gładki asfalt? Esker pozwoli Ci płynnie zjechać z utwardzonej drogi i odkryć sieć bocznych, zapomnianych ścieżek, które do tej pory omijałeś. Zachowasz sportową pozycję i efektywność pedałowania, ale zyskasz nieporównywalnie większą swobodę i komfort na nierównościach.
- Poszukiwacz jednego, uniwersalnego roweru: Mieszkasz w mieście i potrzebujesz sprawnego środka transportu, który w weekend zamieni się w maszynę do eksploracji? Esker 4.0 KRX z łatwością wcieli się w każdą z tych ról. Z węższymi oponami i błotnikami stanie się zwinnym commuterem. Z szerokimi oponami i kompletem toreb – kompanem wakacyjnej wyprawy. To prawdziwy rowerowy kameleon, który adaptuje się do Twoich potrzeb, eliminując potrzebę posiadania kilku rowerów.
- Miłośnik klasyki i świadomego komfortu: Jeśli cenisz sobie "duszę" w rowerze, a słynne hasło "steel is real" rezonuje z Tobą bardziej niż marketingowe nowinki, pokochasz charakter stalowej ramy CrMo. To technologia, która przetrwała próbę czasu. W świecie graveli przeżywa swój zasłużony renesans, bo oferuje unikalną jakość jazdy – sprężystość i tłumienie drgań, których próżno szukać w sztywnych ramach aluminiowych.
Technologia w Służbie Twojej Pasji: Rama, Napęd i Hamulce
Serce Roweru: Stalowa Rama i Widelec CrMo – Dusza OdkrywcyFundamentem Esker 4.0 KRX jest rama wykonana z cenionej stali chromowo-molibdenowej (CrMo 4130). W dobie zdominowanej przez karbon i aluminium, stal może wydawać się wyborem sentymentalnym, ale w świecie graveli i turystyki to świadoma, inżynierska decyzja podyktowana unikalnymi właściwościami. Po pierwsze,
komfort. Stal, dzięki swojej naturalnej sprężystości, działa jak mikro-amortyzator. Fantastycznie tłumi wibracje o wysokiej częstotliwości – to ciągłe "mrowienie" przenoszone przez nierówny asfalt czy szuter. W praktyce odczujesz to jako mniejsze zmęczenie dłoni, ramion i pleców po wielu godzinach w siodle. To cecha, której wartość rośnie z każdym przejechanym kilometrem. Po drugie,
wytrzymałość i niezawodność. Rama stalowa jest niezwykle odporna na uderzenia i zmęczenie materiału, znacznie bardziej niż aluminium. A co najważniejsze dla podróżnika – w razie ekstremalnego uszkodzenia w odległym zakątku świata, jest relatywnie łatwa do naprawienia (pospawania) w lokalnym warsztacie. Tego nie da się powiedzieć o pękniętym karbonie. Geometria ramy została zaprojektowana z myślą o stabilności na długich dystansach. Wyższa główka ramy (większy "stack") i łagodniejszy kąt widelca zapewniają pewne i przewidywalne prowadzenie, zwłaszcza na szybkich, szutrowych zjazdach z obciążeniem. Wykończenie metodą malowania proszkowego (
Powder Coated) tworzy twardą i odporną na zarysowania powłokę, która przetrwa trudy niejednej wyprawy, dzielnie znosząc otarcia od sakw i kamieni.
Napęd KRX 2x10: Szwajcarski Scyzoryk PrzełożeńW sercu układu napędowego znajduje się grupa KRX w konfiguracji 2x10, co jest przemyślanym wyborem dla maksymalnej uniwersalności. W erze dominacji napędów 1x, system z dwiema tarczami z przodu wciąż ma ogromne zalety, zwłaszcza w rowerze przygodowym. Przede wszystkim, zapewnia
ogromny zakres przełożeń i małe, płynne skoki między biegami. Korba ProWheel RPL-521 w połączeniu z kasetą Sensah o zakresie 11-32T oznacza, że masz do dyspozycji zarówno twarde biegi do szybkiej jazdy po płaskim asfalcie z wiatrem w plecy, jak i bardzo miękkie przełożenia, które pomogą Ci "zmielić" każdy stromy, leśny podjazd, nawet z pełnym obciążeniem. Mniejsze różnice między kolejnymi zębatkami kasety pozwalają na idealne dopasowanie kadencji, co jest kluczowe dla utrzymania rytmu i oszczędzania energii na wielogodzinnych trasach. Manetki KR7 R5010 oferują pewną i precyzyjną zmianę biegów, a cały system, oparty na sprawdzonych rozwiązaniach, jest prosty w regulacji i niezawodny.
Hamulce TRP Spyre-C: Mechaniczna Precyzja i Niezawodność w TerenieWyprawa bikepackingowa wymaga komponentów, którym można bezgranicznie ufać. Dlatego w Eskerze 4.0 KRX znajdziesz mechaniczne hamulce tarczowe
TRP Spyre-C, które są powszechnie uważane za jedne z najlepszych w swojej klasie i swoistą legendę. Ich największym atutem jest system
podwójnego, symetrycznego uruchamiania klocków. W przeciwieństwie do większości hamulców mechanicznych, gdzie rusza się tylko jeden klocek, dociskając tarczę i wyginając ją w stronę drugiego, w Spyre-C oba klocki jednocześnie i równomiernie zaciskają się na tarczy hamulcowej Shimano RT10 (160 mm). Co to oznacza dla Ciebie?
Większą siłę hamowania, lepszą modulację (czucie hamulca zbliżone do systemów hydraulicznych) i znacznie łatwiejszą, beznarzędziową regulację. A największa zaleta w kontekście turystyki? Absolutna prostota serwisowa. Każdą regulację, wymianę linki czy klocków wykonasz w terenie przy użyciu podstawowych narzędzi, bez ryzyka zapowietrzenia układu hydraulicznego czy wycieku płynu, co mogłoby zakończyć Twoją wyprawę.
Koła i Opony: Solidna Baza do Nieograniczonej EksploracjiKoła to fundament każdego roweru przygodowego. Esker 4.0 KRX toczy się na obręczach
WTB ST i23. Oznaczenie "i23" informuje o wewnętrznej szerokości 23 mm, co jest świetną, nowoczesną wartością dla roweru gravelowego. Szersza obręcz sprawia, że opona lepiej się na niej układa, tworząc stabilniejszy, mniej "balonowaty" profil. Przekłada się to na lepsze wsparcie boczne opony w zakrętach i stabilniejszy, większy ślad na nawierzchni, co zwiększa przyczepność i pewność prowadzenia. Co kluczowe, obręcze te są
"Tubeless Ready", co otwiera drogę do łatwej konwersji na system bezdętkowy. To jedna z najlepszych modyfikacji, jakie możesz zafundować swojemu gravelowi – pozwala na jazdę z niższym ciśnieniem dla drastycznej poprawy komfortu i przyczepności, a mleczko uszczelniające samoistnie łata większość małych przebić, pozwalając zapomnieć o częstej wymianie dętek. Fabrycznie rower wyposażono w opony Wanda 700x38c – uniwersalny rozmiar na start, który sprawdzi się na asfalcie i lekkim szutrze. Pamiętaj jednak, że rama i widelec pomieszczą opony o szerokości aż
do 46 mm, co daje Ci ogromne pole do personalizacji i dostosowania roweru do najtrudniejszych tras.Bikepacking Ready: Dogłębna Analiza Punktów MontażowychTo tutaj Kross Esker 4.0 KRX deklasuje wielu konkurentów i pokazuje swoją prawdziwą duszę podróżnika. Projektanci Kross doskonale rozumieją potrzeby bikepackerów, dlatego wyposażyli ramę i widelec w imponującą liczbę punktów montażowych, które zamieniają ten rower w prawdziwego, wszechstronnego muła jucznegot. Przeanalizujmy możliwości:
- Widelec: Posiada po trzy otwory montażowe na każdej goleni (tzw. "three-pack mounts" lub "cargo cage mounts"). To standard w rowerach wyprawowych, idealny do mocowania bagażników typu "anything cage". Możesz tu umieścić lekkie, podłużne przedmioty jak śpiwór, matę samopompującą, a nawet części namiotu w wodoszczelnych workach. Alternatywnie, to idealne miejsce na dodatkowe, duże butelki z wodą.
- Górna rura ramy (Top Tube): Dwa otwory montażowe pozwalają na bezpośrednie przykręcenie torby typu "bento box" lub "fuel tank". To najlepsze miejsce na telefon, powerbank i przekąski, które chcesz mieć zawsze pod ręką. Montaż na śruby jest stabilniejszy i nie rysuje lakieru jak paski na rzepy.
- Dolna rura ramy (Down Tube): Znajdziesz tu aż trzy otwory, co daje elastyczność. Możesz zamontować standardowy koszyk na bidon w dwóch pozycjach: wyżej (by zmieścić dużą torbę w ramie – tzw. "framebag") lub niżej (by obniżyć środek ciężkości). Trzecia opcja to montaż większych koszyków cargo.
- Rura podsiodłowa (Seat Tube): Standardowe dwa otwory na drugi (lub trzeci) koszyk na bidon.
- Spód dolnej rury: Dodatkowe dwa otwory na kolejny koszyk na bidon lub pojemnik na narzędzia. To idealne miejsce na długie wyprawy w suche rejony, gdy liczy się każdy litr wody.
- Tylny trójkąt: Pełne, dedykowane mocowania na tradycyjny bagażnik tylny oraz pełne błotniki. To cecha, która ogromnie zwiększa uniwersalność roweru. Pozwala na montaż klasycznych, bardzo pojemnych sakw, idealnych na długie, transkontynentalne podróże lub po prostu na codzienne dojazdy z laptopem i zakupami.
Taka konfiguracja pozwala na niezliczone sposoby spakowania ekwipunku, od minimalistycznych, weekendowych setupów, po w pełni załadowaną konfigurację ekspedycyjną. Z Eskerem 4.0 KRX ogranicza Cię tylko wyobraźnia, a nie Twój sprzęt.Wybierz Idealną Opcję Dostawy dla SiebieRozumiemy, że każdy klient ma inne potrzeby. Dlatego oferujemy dwie elastyczne opcje dostawy Twojego nowego roweru Kross Esker, abyś mógł wybrać tę, która najbardziej Ci odpowiada.
Opcja 1: Wysyłka w Oryginalnym Opakowaniu (do Samodzielnego Złożenia)Twój nowy rower zostanie wysłany w bezpiecznym, oryginalnym kartonie producenta. Rower jest wstępnie złożony. Po Twojej stronie pozostanie montaż kilku podstawowych elementów:
- Przedniego koła
- Kierownicy
- Sztycy z siodełkiem
- Pedałów
Po złożeniu, rower może wymagać podstawowej regulacji przerzutek i hamulców, aby działał perfekcyjnie. To idealne rozwiązanie dla osób, które posiadają podstawowe narzędzia i czują się komfortowo przy prostych pracach serwisowych lub planują skorzystać z pomocy lokalnego serwisu rowerowego.
Opcja 2: Rower w 100% Gotowy do Jazdy (Dostawa Premium - 299,-PLN)Wybierz maksymalną wygodę! W ramach tej opcji nasi profesjonalni mechanicy w pełni złożą i wyregulują Twój nowy rower. Sprawdzimy każdy element, od ciśnienia w oponach po precyzję działania napędu i hamulców. Rower zostanie do Ciebie dostarczony w całości, bez opakowania, na specjalnej platformie transportowej. Po odbiorze wystarczy, że ustawisz siodełko pod swój wzrost i możesz od razu ruszać na pierwszą przygodę – bez narzędzi, bez stresu i z gwarancją perfekcyjnego przygotowania. Ta opcja kosztuje 299,-PLN
mniej