
Dawaj i bierz. Czy twój styl współpracy pozwala ci odnieść sukces






Dawaj i bierz. Czy twój styl współpracy pozwala ci odnieść sukces - Najlepsze oferty
Dawaj i bierz. Czy twój styl współpracy pozwala ci odnieść sukces - Opis
Czy pomaganie innym to przepis na porażkę? A może największe sukcesy osiągają ci, którzy nie myślą tylko o sobie? Adam Grant, czołowy ekspert w dziedzinie psychologii organizacyjnej i najwyżej oceniany profesor Wharton School, w tej przełomowej książce udowadnia, że nie rywalizacja, a mądra współpraca stanowi klucz do osiągnięcia najlepszych wyników zarówno w biznesie, jak i w życiu zawodowym.Grant wyróżnia trzy typy ludzi i związane z nimi style współpracy: biorców, którzy koncentrują się na własnych korzyściach, transakcjonistów, dążących do równowagi w wymianie przysług, oraz dawców, którzy bezinteresownie wspierają innych. Paradoksalnie to właśnie dawcy choć najbardziej narażeni na wypalenie i wykorzystanie osiągają największe sukcesy, jeśli działają w sposób strategiczny.
Dzięki przedstawionym w książce wnikliwym badaniom i inspirującym historiom dowiesz się, jak:
budować wartościowe relacje, które przekładają się na długoterminowe korzyści
pomagać innym, nie rezygnując z własnych ambicji i celów
wykorzystać współpracę jako narzędzie do osiągania wyjątkowych wyników.
Poznaj strategie, które pozwolą ci efektywnie współpracować i świadomie kształtować swoją ścieżkę zawodową. Sukces to nie tylko wynik talentu to także sposób, w jaki działasz z innymi.
Adam Grant jeden z najwybitniejszych psychologów organizacji, wykładowca Wharton School na Uniwersytecie Pensylwanii i autor bestsellerowej książki Ukryty potencjał. Jego prace pomagają ludziom odkrywać nowe możliwości i przekraczać własne ograniczenia. Sprzedał miliony książek, (...) więcej a jego wykłady TED przyciągnęły ponad 30 milionów widzów. Prowadzi podcast Re:Thinking, w 2021 roku napisał najczęściej czytany artykuł New York Timesa. Doceniony przez APA i National Science Foundation, trafił na listę Fortune 40 Under 40. Ukończył Harvard, obronił doktorat na Uniwersytecie Michigan. Mieszka w Filadelfii, gdzie łączy życie rodzinne z badaniami, pisaniem i inspirowaniem innych. Spis treści:
Okładka
Strona tytułowa
Strona redakcyjna
O książce
Spis treści
Dedykacja
Rozdział 1. Bilans zysków i strat Plusy i minusy dawania więcej niż dostajesz
Rozdział 2. Paw i panda Jak dawcy, biorcy i transakcjoniści budują sieci kontaktów
Rozdział 3. Efekt kręgów na wodzie Współpraca i podział zasług
Rozdział 4. W poszukiwaniu ukrytych talentów Prawdy i mity o rozpoznawaniu potencjału
Rozdział 5. Siła łagodnej komunikacji Jak być skromnym i wpływać na ludzi
Rozdział 6. Sztuka podtrzymywania motywacji Dlaczego niektórzy dawcy doświadczają wypalenia, a innych przepełnia niegasnący zapał
Rozdział 7. Od małej zmiany do wielkiej przemiany Jak przestać być popychadłem
Rozdział 8. Efekt Scroogea Dlaczego ulubiona drużyna piłkarska, odciski palców i nazwisko mogą wpływać na zmianę nastawienia
Rozdział 9. Wychodząc z cienia
Ty też możesz zmieniać świat
Podziękowania O autorze: ADAM GRANT zajmuje się psychologią organizacji w Wharton School, gdzie od siedmiu lat plasuje się na czele rankingu najlepszych wykładowców. Jego książki sprzedają się w milionach egzemplarzy, jego wystąpienia z konferencji TED zostały odtworzone już ponad 25 milionów razy, a jego podcast WorkLife with Adam Grant bije rekordy frekwencyjne. Jego pionierskie badania inspirują ludzi do weryfikacji zupełnie podstawowych założeń na temat motywacji, szczodrości i kreatywności.
Uważany jest za jednego z najważniejszych teoretyków zarządzania, znalazł się na liście 40 under 40 prowadzonej przez „Fortune”. American Psychological Association oraz National Science Foundation uhonorowały go nagrodami za dokonania naukowe. Grant ukończył studia licencjackie na Harvard University, a doktorat robił na University of Michigan. Startował w amerykańskich igrzyskach olimpijskich dla młodzieży w skokach do wody z trampoliny. mniej
Dawaj i bierz. Czy twój styl współpracy pozwala ci odnieść sukces - Opinie i recenzje
Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.