


Wzorce komunikacji. Przewodnik dla programistów i architektów



Wzorce komunikacji. Przewodnik dla programistów i architektów - Najlepsze oferty
Wzorce komunikacji. Przewodnik dla programistów i architektów - Opis
Skuteczna komunikacja jest równocześnie sztuką i nauką. Koszt niewłaściwej komunikacji bywa wysoki, dlatego warto zgłębiać tę umiejętność. Architekci wiedzą, jak ważne w ich fachu są wzorce i antywzorce, które można zastosować (lub rozpoznać) podczas projektowania systemów. Okazuje się, że te same koncepcje doskonale się sprawdzają w odniesieniu do komunikacji.Oto mistrzowski przewodnik, który odblokowuje złożoność kryjącą się za językiem ludzkich interakcji!
Mark Richards, architekt oprogramowania
Ta książka jest wyjątkowo praktycznym przewodnikiem, dzięki któremu przyswoisz ważną umiejętność skutecznego komunikowania wizji, aby uzyskiwać wsparcie dla swojego projektu, a także wkład ze strony zespołów. Dowiesz się, jak przekonująco prezentować zamierzenia i jak unikać nieporozumień, które mogą prowadzić do wzrostu kosztów, niespełnionych wymagań czy innych niż zakładane efektów pracy. Poprzez konstruktywne przykłady i wzorce poradnik uczy umiejętności niezbędnych do jasnego wyrażania swojego przekazu wobec różnych odbiorców, z którymi ma do czynienia niemal każdy programista i architekt.
W książce między innymi:
techniki przekazywania zamierzonych informacji, odpowiadających danemu etapowi projektu
archetypy osób pełniących różne funkcje i mających szczególne potrzeby
techniki komunikacji umożliwiające sukces w środowisku technicznym
współpraca z rozproszonymi zespołami
stosowanie wzorców komunikacyjnych w rzeczywistych projektach informatycznych
Umiejętności prezentowane w tej książce można by nazwać (...) więcej miękkimi, ale nie jest łatwo się ich nauczyć!
Rebecca Parsons, emerytowana dyrektor do spraw technologii, Thoughtworks
Spis treści: Spis treściWstęp Część I. Komunikacja wizualna1. Podstawy komunikacji Poznaj swoich odbiorców Mieszanie poziomów abstrakcji Spójność reprezentacji Podsumowanie 2. Uporządkuj bałagan Przeciążenie kolorami Ramki w ramkach w ramkach Pajęczyna powiązań Równoważenie tekstu Podsumowanie 3. Dostępność Opieranie komunikacji na kolorach Dołączaj legendę Odpowiednie etykiety Podsumowanie 4. Narracja Ogólny obraz jest najważniejszy Dopasuj przepływ diagramu do oczekiwań Jasne powiązania Podsumowanie 5. Notacja Używanie ikon do przekazywania znaczeń Używanie UML dla samego UML Mieszanie zachowania i struktury Działanie wbrew oczekiwaniom Podsumowanie 6. Kompozycja Nieczytelne diagramy Komunikacja z wykorzystaniem stylu Myląca kompozycja Tworzenie wizualnej równowagi Podsumowanie Część II. Komunikacja wielomodalna7. Komunikacja pisemna Prosty język Piekło akronimów Pisanie strukturalne Składnia tekstów technicznych Silne czasowniki Krótkie zdania Precyzyjne akapity Spójne słownictwo Empatia odbiorców Podsumowanie 8. Komunikacja werbalna i niewerbalna Kodowanie wiadomości Korzystanie z "przepowiedni akceptacji" Poświęcanie pełnej uwagi Korzystanie z mowy ciała i gestów Dekodowanie wiadomości Walka z uprzedzeniami Bycie obecnym Świadomość różnic kulturowych Wywieranie wpływu i perswazja Podsumowanie 9. Trójkąt retoryczny Ethos Przedstaw swoje kwalifikacje Korzystaj z wiarygodnych źródeł Bądź transparentny Zademonstruj swoją wiedzę Pathos Opowiedz historię Mów od serca Używaj żywego języka i sugestywnych obrazów Logos Używaj danych i faktów Twórz połączenia logiczne Używaj rozumowania i argumentacji Podsumowanie Część III. Przekazywanie wiedzy10. Zasady zarządzania wiedzą Produkty ponad projektami Nastawienie na projekt Nastawienie na produkt Formy przekazu informacji w tekście Listy Tabele Wizualne formy przekazu informacji w tekście Chmury słów Wykresy, grafy i diagramy Inne formy przekazu informacji w tekście Dokumentacja oparta na perspektywie Perspektywy bez powtórzeń Perspektywy fraktalne Tworzenie perspektyw Podsumowanie 11. Wiedza i ludzie Zbieraj informacje zwrotne wcześnie i często Dziel się obciążeniem Formaty otwarte Dostępność Współpraca Role i obowiązki Inne techniki Architektura "na bieżąco" Podsumowanie 12. Efektywne praktyki ADR Struktura ADR Zawartość ADR Przechowywanie ADR Kultura ADR Cechy architektury Cała dokumentacja w formie kodu Dokumentacja techniczna Dokumentacja generowana automatycznie Inne rodzaje dokumentacji Podsumowanie Część IV. Komunikacja zdalna13. Czas zdalny Synchronizuj czas Strefa czasowa Empatia i kompromis Dzielenie czasu pracy Szanuj wzorce pracy Informuj o dostępności Chroń swoje godziny pracy Uwzględniaj święta Miej wzgląd na geografię i kulturę Oszacowanie rzeczywistej wydajności pracy Popraw energię i produktywność Kontroluj powiadomienia Automatyzuj zadania Pracuj w zgodzie z rytmem innych osób Planuj pod kątem poziomu energii Podsumowanie 14. Zasady komunikacji zdalnej Spotkania jako sposób synchronizacji Synchroniczne kontra asynchroniczne Ulepsz spotkania Asynchroniczność do przemyślenia Zalety komunikacji asynchronicznej Przeszkody komunikacji zdalnej Kierunek ma znaczenie Metody komunikacji asynchronicznej Rozszerzanie komunikacji asynchronicznej Nastawienie na pracę zdalną Przede wszystkim zdalna czy zdalna akceptowana? Zalety modelu nastawionego na pracę zdalną Dochodzenie do modelu nastawionego na pracę zdalną Podsumowanie 15. Kanały komunikacji Symetryczna poczta elektroniczna Powody stosowania poczty elektronicznej Oczekiwania dotyczące e-maili Przejrzystość e-maili Porady dotyczące e-maili Zdalne prezentacje Zaangażowanie odbiorców Treść prezentacji Udostępnianie ekranu Narzędzia pracy zdalnej i zarządzanie nimi Techniki wyboru Narzędzia pracy zdalnej Rozprzestrzenianie danych Bezpieczeństwo Wydajność narzędzi Zarządzanie narzędziami Podsumowanie Epilog A. Szablon dokumentu ADRStruktura ADR Identyfikator i tytuł (oświadczenie o podjętej decyzji) Opcje ADR O autorze: Jacqui Read jest uznaną na całym świecie architektką rozwiązań. Ma bogate praktyczne doświadczenie w zakresie pisania oprogramowania i tworzenia architektury systemów informatycznych. Jest specjalistką w rozwijaniu praktyk architektonicznych, konstruowaniu architektur ewolucyjnych i wydobywaniu wartości biznesowej z danych i wiedzy. mniej
Wzorce komunikacji. Przewodnik dla programistów i architektów - Opinie i recenzje
Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.