
Jak to powiedzieć? Rozmawiaj z odwagą, życzliwością i zaangażowaniem (E-book)





Jak to powiedzieć? Rozmawiaj z odwagą, życzliwością i zaangażowaniem (E-book) - Najlepsze oferty
Jak to powiedzieć? Rozmawiaj z odwagą, życzliwością i zaangażowaniem (E-book) - Opis
JAK TO POWIEDZIEĆ? Jak rozmawiać z odwagą, życzliwością i zaangażowaniem? PRZECZYTAJJak rozmawiać dobrze i skutecznie, w życiu zawodowym oraz poza nim? Wywiad z Ładą Drozdą PRZECZYTAJ
Wszystko zaczyna się od... rozmowy
Wyobraź sobie dwoje ludzi. Co sprawi, że z obcych staną się znajomymi? Co pozwoli im się przedstawić i czegoś nawzajem o sobie dowiedzieć? Rozmowa. Oczywiście, że wstępem do nowej znajomości jest rozmowa.
To ona pomaga rozwinąć relację, ale często też przyczynia się do jej zakończenia. Wypowiedziane w zdenerwowaniu albo bez przemyślenia ostre słowa mogą zranić i zniszczyć to, co latami wypracowywano za pomocą innych słów - życzliwych i dobrych. Szczególnie w pracy, w relacji szef - podwładny, trzeba na nie uważać. Warto nauczyć się rozmawiać w sposób, który informuje, ale nie rani. Krytykuje, lecz nie obraża. Przekazuje wiedzę, ale nie poucza. I motywuje - szczerze, skutecznie i bez pseudopsychologicznej nowomowy.
Szefie! A czy Ty wiesz, jak rozmawiać ze swoimi pracownikami?
Odważnie
Mądrze
Życzliwie
Odpowiedzialnie
Spis treści:
Wstęp 9
Rozdział 1. Kontakt 15
Kiedy zaczyna się kontakt 19
Kontakt oparty na współczuciu 22
Odwaga 23
Mądrość 24
Życzliwość 26
Odpowiedzialność 28
Siła założeń 30
Jak się uczyć bycia w kontakcie - ćwiczenie 32
Rozdział 2. Znaczenie intencji 35
Model intencja - uwaga - nastawienie 38
Manipulacja kontra dobra relacja 41
Jaką masz intencję - ćwiczenie 45
Rozdział 3. Rozmowy (...) więcej w pracy 47
Porzuceni przez szefów 50
Kwestionujący sens rozmów z menedżerami 54
Dlaczego tu pracujesz? 56
Rozmawiaj z ludźmi, menedżerze 61
Gdy masz pytania 74
Tematy przemilczane 75
Co pokazała pandemia w sprawie rozmów szefów z pracownikami 77
Nie mam narzędzi do motywowania 86
Współczucie a empatia 86
Jak zbudować empatyczne podejście w kontakcie z drugą osobą 89
Przygotuj się do rozmowy - ćwiczenie 94
Rozdział 4. Jakie rozmowy kaleczą relacje zawodowe 97
Czego nie robić - krytyka, która zabija 99
Słuchanie donosów to nie miara zainteresowania 103
Pojedynczo tak, razem nie 104
Obraził się 109
Obiecał, ale nie dotrzymał słowa 111
Co cię niepokoi, menedżerze? - ćwiczenie 111
Czym jest superwizja 112
Rozdział 5. Praktyka rozmawiania w sytuacjach zawodowych 115
Sposób mówienia 117
Zadawanie pytań 119
Czego unikać 121
Waga słowa 126
Powiedz jak w radio - ćwiczenie 128
Rozdział 6. Jak będziemy rozmawiać w przyszłości 129
Zmień wektor 134
Znaczenie własnej odrębności 136
Pytaj o sens 137
Kompetencje i zaangażowanie widać w zachowaniach 142
Miejsce na współczucie 145
Co milenialsi słyszą inaczej 147
Porozmawiaj z milenialsem - ćwiczenie 149
Zakończenie 151
Po co być odważnym szefem 154
Jaka mądrość ma znaczenie w relacji szef - pracownik 156
Miejsce życzliwości w relacjach zawodowych 157
Od czego zależy odpowiedzialność w funkcjonowaniu zawodowym 157
Jak rozwijać współczucie, by służyło relacjom 158
O autorze: Łada Drozda - psycholog z wieloletnim doświadczeniem w pracy jako szkoleniowiec i coach. Zawodowo słucha ludzi i z nimi rozmawia; dba, aby kontakt, który nawiązuje, był autentycznym spotkaniem. Pomaga też swoim klientom prawdziwie rozmawiać w miejscu pracy. Zachęca do odkrywania własnych emocji i odwagi bycia w kontakcie z emocjami innych ludzi. Uczy, jak chwalić oraz jak mówić rzeczy trudne i nie niszczyć przy tym relacji. mniej
Jak to powiedzieć? Rozmawiaj z odwagą, życzliwością i zaangażowaniem (E-book) - Opinie i recenzje
Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.