
Mapowanie historyjek użytkownika. Przepis na produkt idealny




Mapowanie historyjek użytkownika. Przepis na produkt idealny - Najlepsze oferty
Mapowanie historyjek użytkownika. Przepis na produkt idealny - Opis
Mapowanie historyjek użytkownika. Jak zaprojektować produkt idealnyPodczas projektowania wielu procesów produkcyjnych, łącznie z budową oprogramowania, za kluczowe kryteria uznaje się szybkość wykonywania zadań, wydajność czy niskie koszty. Tymczasem opracowanie produktu o wyjątkowej wartości rynkowej wymaga nieco innego podejścia. Celem produkcji nie jest przecież produkcja sama w sobie. Aby kiedyś osiągnąć wysokie zyski, planowanie procesów produkcji musi opierać się na wymaganiach użytkowników, bez zatracania się w szczegółach produktu. To jest właśnie myśl przewodnia metody mapowania historyjek użytkownika tworzonych na potrzeby procesów agile.
Ta odkrywcza książka, kierowana przede wszystkim do product managerów, analityków biznesowych i osób zajmujących się wrażeniami użytkownika, ma na celu pokazanie, w jaki sposób można w pełni wykorzystać zalety procesów agile i lean poprzez mapowanie historyjek. Technika ta umożliwia nakreślenie obrazu całości, który niekiedy trudno zrekonstruować na podstawie wielkiego zbioru osobnych historii. Modyfikowalne mapy historyjek umożliwiają zespołowi prowadzenie bardziej wnikliwych dyskusji o projekcie w ramach procesu produkcyjnego. W efekcie zespół sprawnie buduje wspólną wizję tego, co chce stworzyć, co przybliża produkt do osiągnięcia sukcesu.
W tej książce znajdziesz:
ogólne zasady mapowania historyjek,
wyjaśnienie sposobu mapowania historyjek,
opis wykorzystania mapowania historyjek w projektach agile oraz lean,
omówienie cyklu rozwojowego historyjek, począwszy od wskazania (...) więcej okazji do rozwoju i odkrywania możliwości,
liczne ćwiczenia i przykłady tworzenia map historyjek i ich modyfikowania,
przedstawienie procesu prowadzącego od mapowania historyjek do powstania sprawnego oprogramowania.
Mapowanie to prawdziwe źródło inspiracji!
Spis treści:
Słowo wstępne od Martina Fowlera 11
Słowo wstępne od Alana Coopera 13
Słowo wstępne od Marty'ego Cagana 15
Wprowadzenie 19
Dlaczego akurat ja? 20
Jeśli masz problemy z historyjkami, ta książka jest dla Ciebie 20
Kto powinien przeczytać tę książkę? 21
Konwencje formatowania przyjęte w książce22
Struktura książki 23
Przeczytaj to najpierw 25
Głuchy telefon 25
Wspólne porozumienie można osiągnąć bezproblemowo 28
Nie staraj się pisać idealnych dokumentów 29
Dobre dokumenty są jak zdjęcia z wakacji 30
Dokumenty są jak ściągi 31
Mów o tym, co ważne 32
Dziś i jutro 32
Oprogramowanie nie jest najważniejsze 33
No dobra, nie chodzi o samych ludzi 34
Wytwarzaj mniej 35
Brzydkie słowo na "w" 36
To właściwie tyle 37
1. Obraz całości 39
Słowo na "a" 39
Historie są do opowiadania, nie do czytania 40
Opowiadanie historii w całości 41
Gary i tragedia płaskiego rejestru 42
Mów i zapisuj 43
Naszkicuj zarysy pomysłu 44
Opisz klientów i użytkowników 45
Opowiedz historie użytkowników 46
Zapoznaj się ze szczegółami i możliwościami 49
2. Produkuj mniej 55
Mapowanie pomaga dużym grupom uzyskać wzajemne zrozumienie56
Mapowanie ułatwia znajdowanie luk w opowieści 59
Do zrobienia zawsze jest za dużo 59
Wydziel minimalne, działające wydanie produktu 60
Wydziel harmonogram produkcji 61
Nie priorytetyzuj funkcji, tylko rezultaty 62
To czysta magia - naprawdę 62
Dlaczego MVP jest takie ważne 65
Nowe MVP wcale nie jest produktem! 66
3. Ucz się szybciej 69
Zacznij od omówienia korzyści 70
Zweryfikuj problem 70
Ucz się z prototypów 71
Ludzie mogą chcieć nie tego, czego potrzebują 72
Twórz, aby się uczyć 72
Powtarzaj aż do uzyskania funkcjonalności 75
Jak tego nie robić 75
Zdobywanie weryfikowanej wiedzy 76
Minimalizuj swoje eksperymenty 77
Podsumowanie 78
4. Kończ na czas 79
Opowiedz zespołowi o wszystkim 80
Jak skutecznie szacować czas 81
Budowanie kawałek po kawałku 82
Nie wypuszczaj pojedynczych plastrów 83
Jak skutecznie szacować czas - sekret drugi 83
Zarządzaj swoim budżetem 84
Iteratywnie i przyrostowo 88
Otwarcie, gra środkowa i gra końcowa 88
Podziel strategię produkcyjną na mapie 89
Wszystko sprowadza się do ryzyka 90
Co teraz? 90
5. Już wiesz, jak to robić 91
1. Wypisz swoją opowieść krok po kroku 91
2. Ułóż swoją opowieść 94
3. Zastanów się nad innymi wariantami historii 95
4. Opracuj rdzeń mapy 97
5. Wydziel działania umożliwiające osiągnięcie konkretnego rezultatu 98
I już! Wiesz już wszystko, co trzeba 99
Wypróbuj to w domu i w pracy 100
Mapa opowiada o tym, co jest dziś, nie o jutrze 101
Wypróbuj to w praktyce 102
Programistom trudniej 103
Mapa to dopiero początek 104
6. Cała prawda o historyjkach 109
Absurdalnie prosty pomysł Kenta 109
Proste nie znaczy łatwe 110
Ron Jeffries i trzy C 111
Hasła i obrazy 113
To tyle 114
7. Opowiadanie lepszych historii 115
Szablon Connextra 115
Szablonowi zombie i jazda pługiem 118
Lista dobrych tematów do omówienia 120
Rób zdjęcia z wakacji 123
To rzeczywiście dużo zachodu 124
8. Karteczka to nie wszystko 125
Różni ludzie, różne dyskusje 125
Potrzebujemy większej kartki 126
Grzejniki i lodówki 128
Piła to nie młotek 130
9. Karteczka to dopiero początek 135
Miej w głowie jasną wizję 136
Stwórz tradycję przekazu opowieści 136
Sprawdzaj wyniki swojej pracy 137
To nie jest Twoja zabawka 138
Twórz, aby się uczyć 139
Nie chodzi tylko o oprogramowanie 140
Planuj naukę, ucz się planować 140
10. Opowieści są jak tort 141
Stwórz przepis 141
Pieczenie tortu w kawałkach 143
11. Łupanie kamieni 147
Rozmiar zawsze ma znaczenie 147
Opowieści są jak kamienie 148
Eposy to wielkie kamienie, którymi się rzuca w ludzi 150
Organizuj grupy historyjek tematycznie 151
Nie przejmuj się terminologią, tylko snuj opowieści 151
Zacznij od okazji 152
Odkryj MVS 153
Przyjrzyj się szczegółom historyjki w trakcie produkcji 154
Dyskutuj podczas produkcji 155
Przeprowadź ewaluację każdego elementu 156
Przeprowadź ewaluację z użytkownikami i klientami 158
Przeprowadź ewaluację z interesariuszami 159
Wydaj produkt i ucz się 159
12. Praca w kamieniołomie 161
Wartościowe - Użyteczne - Wykonalne 162
Zespół badawczy potrzebuje cudzej pomocy 163
Trzej amigos 164
Właściciel produktu jako producent 167
To nie takie proste 168
13. Zacznij od okazji 169
Prowadź dyskusje o okazjach 169
Zbadaj, zrezygnuj lub zastanów się 170
O okazjach trzeba mówić 174
Okazje a mapowanie historyjek 174
Bądź wybredny 179
14. Tworzenie wzajemnego zrozumienia poprzez odkrywanie 181
W odkrywaniu nie chodzi o oprogramowanie 181
Cztery kroki do odkrycia 182
Czynności, dyskusje, efekty 194
Odkrywanie jest tworzeniem wzajemnego zrozumienia195
15. Odkrywaj, aby weryfikować wiedzę 197
Przeważnie się mylimy 197
Stare, niezbyt dobre czasy 198
Design thinking 199
Jak zepsuć coś dobrego 202
Krótkie pętle weryfikujące 203
Jak koncepcja Lean Startup zmienia metodę projektowania produktu 204
A historyjki i mapy? 208
16. Udoskonalaj, definiuj i buduj 211
Kartki, konwersacje, więcej kartek, więcej konwersacji... 211
Przycinanie i szlifowanie 211
Warsztaty historyjek 212
Planowanie sprintu lub iteracji 214
Tłumy nie współpracują 217
Dziel i redukuj 218
Wykorzystuj mapę historyjek podczas produkcji 222
Używaj mapy do odnotowywania postępów 223
Używaj prostych map podczas warsztatów historyjek 223
17. Historyjki są jak asteroidy 227
Składanie rozbitych kamieni 228
Nie przesadzaj z mapowaniem 230
Nie przejmuj się pominiętymi szczegółami 230
18. Ucz się z wszystkiego, co tworzysz 233
Przeglądy zespołowe 233
Prowadź przeglądy z innymi członkami organizacji 236
Wystarczy 237
Ucz się od użytkowników 238
Ucz się z wydań 239
Terminowe uzyskiwanie wyników 239
Wykorzystaj mapę do ocenienia gotowości wydania 240
Czy to koniec? 243
Podziękowania 245
Bibliografia 249
Skorowidz 251
O autorze: Jeff Patton — niekwestionowany autorytet w dziedzinie procesów zwinnych (agile) oraz tworzenia oprogramowania. Certyfikowany trener metodyki scrum, laureat Gordon Pask Award Agile Alliance za rozwijanie metodyki agile. Obecnie jest niezależnym konsultantem i szkoleniowcem. Może pochwalić się ponadpiętnastoletnim doświadczeniem, jest założycielem i moderatorem grupy dyskusyjnej na Yahoo! zajmującej się wykorzystaniem metodyki zwinnej w projektowaniu wrażeń użytkownika, pisze felietony dla StickyMinds.com oraz IEEE Software. mniej
Mapowanie historyjek użytkownika. Przepis na produkt idealny - Opinie i recenzje
Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.