
Blender. Podstawy modelowania



Blender. Podstawy modelowania - Najlepsze oferty
Blender. Podstawy modelowania - Opis
Blender to jeden z najpopularniejszych programów do tworzenia modeli trójwymiarowych. Udostępnia zaawansowane funkcje w zakresie modelowania i animacji 3D, rozbudowany zestaw efektów specjalnych, narzędzia do renderowania oraz silnik graficzny do tworzenia gier. Program ten ma oryginalny, wygodny interfejs użytkownika, a także umożliwia eksportowanie przygotowanych obiektów do formatów używanych w innych pakietach, takich jak 3ds czy Maya. Co ciekawe, Blender jest całkowicie bezpłatny, dlatego często używa się go do przygotowywania reklam telewizyjnych, a nawet gier komputerowych.Książka "Blender. Podstawy modelowania" to przystępne wprowadzenie do modelowania obiektów trójwymiarowych. Tworząc krok po kroku kompletny model ludzkiej głowy, poznasz najważniejsze funkcje Blendera oraz nauczysz się z nich korzystać. Dowiesz się również, jak przygotować program do pracy, wykonywać podstawowe operacje na obiektach i siatkach oraz tworzyć tekstury i nakładać je na modele. Na płycie dołączonej do książki znajdują się nie tylko przykładowe modele, ale także pakiety instalacyjne programów Blender i GIMP, dzięki czemu będziesz mógł od razu rozpocząć naukę.
Konfigurowanie Bendera
Praca z plikami i obiektami w Blenderze
Używanie obiektów pomocniczych (kursora 3D, manipulatora 3D itd.)
Modelowanie przy użyciu siatki obiektu
Renderowanie obiektów
Ustawianie kamer i lamp
Używanie systemu cząstek
Przygotowywanie i nakładanie tekstur
Poznaj możliwości Blendera i rozpocznij przygodę z modelowaniem w 3D.
Spis (...) więcej treści:
Rozdział 1. Wprowadzenie (9)
Dla kogo jest przeznaczony ten podręcznik? (9)
Dlaczego Blender? (10)
Wymagania sprzętowe i programowe (10)
Odnośniki do stron internetowych (12)
Rozdział 2. Zapoznajemy się z Blenderem (13)
Sprawdzenie konfiguracji (13)
Opis ekranu Blendera (13)
Operacje na scenie 3D (14)
Okno konfiguracyjne (15)
Okna Blendera oraz podstawowe operacje na obiektach (16)
Okna w Blenderze (16)
Operacje na obiektach (16)
Podstawowe operacje na punktach siatki obiektu (19)
Tryby widoku obiektów (19)
Zaznaczanie punktów i operacje na punktach (20)
Jak odnaleźć się na scenie (22)
Ustawienie kamery, lampy i pierwszy render (23)
Znaczenie klawiszy numerycznych (23)
Ruch kamery i lampy (24)
Pierwsze rendery (25)
Wzajemne dopasowanie obiektów (27)
Rodzaje oświetlenia w Blenderze (28)
Panele opisujące lampę (28)
Rodzaje światła (29)
Obiekty pomocnicze (30)
Kursor 3D (30)
Punkt centralny (31)
Manipulator 3D (32)
Testowanie manipulatora (32)
Przechodzimy do nowego pliku (34)
Rozdział 3. Powieka (35)
Wczytywanie i zapisywanie plików (35)
Czyszczenie sceny (35)
Ładowanie obrazka podkładowego (35)
Podział okna (38)
Zapisanie i spakowanie pliku (39)
Wstawianie obiektów do sceny (41)
Wstawiamy kulę (41)
Wymuszenie ruchu według kierunku (43)
Kopiowanie kuli (44)
Wpisywanie nazw obiektów (45)
Modelowanie powierzchni (46)
Ładowanie plików (46)
Wstawianie płaskiej powierzchni (ścianki) do sceny (46)
Rozszerzanie powierzchni (48)
Funkcje cofania i ponawiania (49)
Budowanie powieki (50)
Poprawianie wyglądu i wygładzanie powieki (52)
Rozdział 4. Policzek i nos (55)
Otaczamy powiekę (55)
Przygotowanie do dalszej pracy (55)
Budujemy powierzchnię wokół powieki (56)
Wyciągamy policzek (59)
Następne operacje wyciągania (59)
Modelowanie policzka (62)
Tworzenie nosa (64)
Rozbudowa siatki w stronę nosa (64)
Modelowanie kształtu nosa (66)
Numeryczne ustawianie pozycji wierzchołków (66)
Dalsze modelowanie nosa (67)
Tworzenie końcówki nosa (70)
Operacje na siatce (70)
Wypełnienie pustych miejsc w siatce (71)
Podział oczek siatki (73)
Narzędzie do zamiany trójkątów na czworokąty (75)
Narzędzie do cięcia krawędzi siatki (77)
Profilowanie końcówki nosa (78)
Rozdział 5. Poprawianie urody (81)
Wygładzanie twarzy (81)
Dodawanie modyfikatorów (81)
Łączenie dwóch części twarzy (84)
Tworzenie lustrzanej kopii (84)
Łączenie obiektów (84)
Narzędzia do zaznaczania (86)
Blender liczy wierzchołki, krawędzie i ścianki (87)
Usuwanie zbędnych punktów (88)
Usunięcie lustrzanej kopii (89)
Tworzenie lustrzanej kopii przy użyciu modyfikatora (90)
Korzystamy z punktu centralnego (90)
Właściwości modyfikatora Mirror (92)
Malowanie (93)
Panele odpowiedzialne za nakładanie koloru (93)
Nakładanie kolorów (94)
Rozjaśnianie i cieniowanie (95)
Wstępny render (96)
Ustawienie kamery i lampy (96)
Pozycjonowanie kamery (97)
Podgląd rendera (99)
Kontrola naszego dotychczasowego modelu (99)
Omówienie przycisków rendera (101)
Rendery przy różnym oświetleniu (102)
Rozdział 6. Twarz (105)
Modelujemy otwór nosowy (105)
Różne tryby selekcji elementów siatki (105)
Wykonanie otworu nosowego (106)
Tworzenie ust (108)
Dołączanie nowych punktów (108)
Dokładamy powierzchnie tworzące usta (108)
Modelujemy górną wargę (111)
Modelowanie dolnej wargi (115)
Broda (118)
Wyciąganie i modelowanie brody (118)
Niwelacja nierówności (120)
Poszerzanie twarzy (121)
Dokładanie powierzchni rozszerzających (121)
Funkcja wymuszonego śledzenia przez kamerę (123)
Dodawanie kamery do sceny (125)
Rozdział 7. Głowa (127)
Okna Blendera (127)
Podział okna (127)
Łączenie okien (128)
Położenie paneli w oknie przycisków (129)
Rozbudowa twarzy (132)
Rozrzedzanie oczek siatki policzka (132)
Rozrzedzanie oczek siatki w pobliżu oka (135)
Zakończenie policzka i czoła (137)
Opcje funkcji Merge (Połączenie) (138)
Modelowanie czoła (140)
Czaszka (142)
Tworzymy górę i boki głowy (142)
Tylna część głowy (146)
Wstępne modelowanie czaszki (148)
Szyja (150)
Tworzymy kark (150)
Wykonujemy podbródek (151)
Wyciągamy szyję (153)
Rozdział 8. Poprawki modelu (157)
Ustawienie kamer (157)
Przesuwamy model do centrum okna kamery (157)
Przenosimy drugą kamerę (159)
Dodajemy trzecią kamerę (159)
Poprawienie powiek (160)
Korzystamy z warstw (160)
Rozbudowa siatki powieki (161)
Poprawki twarzy (163)
Poprawianie siatki policzka (163)
Poprawiamy ogólny wygląd twarzy (164)
Nakładanie kilku różnych materiałów na jedną siatkę (165)
Nadajemy ustom czerwony kolor (165)
Usuwanie koloru z grupy ścianek (168)
Malujemy powieki (168)
Rozdział 9. Modelowanie ucha (171)
Wstępne przygotowanie (171)
Planujemy modelowanie ucha (171)
Ładujemy osobny plik i ustawiamy odpowiednie parametry (172)
Siatka małżowiny usznej (173)
Tworzymy obwód (173)
Tworzymy płaskie fałdy (175)
Wypełniamy przestrzenie między fałdami (176)
Wygładzamy małżowinę uszną (181)
Modelujemy fałdy uszne (182)
Modelujemy wnętrze (184)
Korzystamy z narzędzia Loop Subdivide (185)
Dalsze modelowanie wnętrza (188)
Tylna strona ucha (192)
Przyłączenie ucha do głowy (194)
Ładujemy model ucha do pliku z modelem głowy (194)
Przygotowanie siatki głowy do połączenia (195)
Ukrywanie i odkrywanie części siatek (196)
Przygotowanie siatki ucha do połączenia (198)
Tworzymy ścianki łączące (201)
Ustawiamy ucho względem głowy (203)
Rozdział 10. Oko i jego tekstury (207)
Gałka oczna (207)
Tęczówka (207)
Rogówka (210)
Wykonujemy teksturę w GIMP-ie (212)
Zaczynamy robić tęczówkę (212)
Dodajemy filtry (215)
Wykonujemy teksturę gałki ocznej (216)
Nakładanie materiałów (218)
Nakładamy teksturę na gałkę oczną (218)
Nakładamy materiał na rogówkę (219)
Wykonujemy drugie oko (220)
Dalsze właściwości modyfikatorów (221)
Opcje modyfikatora Mirror (221)
Przyłączenie modyfikatora (223)
Rozdział 11. Włosy (227)
Tworzymy włosy za pomocą siatki (227)
Kopiujemy i oddzielamy część siatki (227)
Wyciągamy loki (229)
Wykonujemy teksturę włosów (230)
Nakładamy wstępną teksturę na włosy (232)
Modelujemy loki (233)
Nakładamy tekstury (239)
Niektóre opcje nakładania tekstur (239)
Korzystamy z modyfikatora Lattice, czyli kratownicy (241)
Korzystamy z edytora UV (244)
Korzystamy z właściwości wstęgi kolorów Colorband (249)
System cząstek (251)
Dodajemy system cząstek Particles System (251)
Korzystamy z opcji systemu cząstek (254)
Dodajemy materiał odpowiedni dla włosów (255)
Tworzymy włosy za pomocą systemu cząstek (257)
Tworzymy siatkę szkieletową dla włosów (257)
Dodajemy krzywą prowadzącą - krzywą Beziera (259)
Kształtujemy krzywą Beziera (260)
Ustawiamy parametry krzywej prowadzącej (265)
Modyfikacja siatki szkieletowej (267)
Rozdział 12. Tekstury i prace wykończeniowe (271)
Tekstury bitmapowe i UV-mapping (271)
Rodzaje tekstur (271)
Rozwijamy siatkę (272)
Robimy zrzut rozwiniętej siatki (274)
Bitmapowa tekstura koloru (275)
Nakładamy teksturę koloru (280)
Tekstury wypukłości i rozjaśnień (282)
Nakładamy tekstury wypukłości i rozjaśnień (286)
Tekstury proceduralne (288)
Tekstury zanieczyszczeń koloru (288)
Tekstury nierówności i rozjaśnień (291)
Oświetlenie (292)
Przygotowanie modelu (292)
Ustawiamy lampę typu Spot (293)
Dodajemy następne lampy (294)
Zapisanie rendera (297)
Ostateczna obróbka w programie 2D (298)
Co to jest postprocessing (298)
Poprawiamy render (298)
Zmiany wyglądu Blendera (299)
Skorowidz (301) mniej
Blender. Podstawy modelowania - Opinie i recenzje
Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.