


Photoshop. Maskowanie i komponowanie. Wydanie II



Photoshop. Maskowanie i komponowanie. Wydanie II - Najlepsze oferty
Photoshop. Maskowanie i komponowanie. Wydanie II - Opis
Biblia każdego użytkownika Adobe Photoshop!Photoshop zawiera zaawansowane narzędzia służące do maskowania i komponowania. Dzięki nim jesteś w stanie błyskawicznie dokonać selektywnej zmiany kolorystyki lub ostrości. Umiejętnie wykorzystaj ich potencjał, a stworzysz doskonały plakat reklamowy czy przykuwające uwagę zdjęcie lub poprawisz defekty w Twoich pracach.
Kolejne wydanie tej cenionej książki zostało kompletnie przeredagowane i wzbogacone o nowe wiadomości. W trakcie lektury poznasz historię komponowania obrazów oraz elementy procesu twórczego. Z kolejnych stron dowiesz się, jak fotografować pod kątem kompozycji oraz dobierać odpowiednie oświetlenie i tło. Po zdobyciu fundamentów wiedzy przejdziesz do zagadnień związanych z zaznaczaniem i maskowaniem. Narzędzia takie, jak lasso, różdżka i menu Zaznacz odsłonią przed Tobą wszystkie tajemnice. Przekonasz się, jak ogromny kryją potencjał! Co jeszcze? Obszerny rozdział poświęcony maskowaniu warstw da Ci obraz całości. Z tak zdobytą i ugruntowaną dzięki licznym ćwiczeniom wiedzą zaczniesz swobodnie korzystać z poznanych narzędzi i technik w programie Adobe Photoshop. Ta inwestycja się opłaci!
Dzięki tej książce:
poznasz historię komponowania obrazów
wykorzystasz w pełni możliwości Adobe Photoshop
przekonasz się, jak łatwo zaznaczać wybrane fragmenty zdjęcia
sprawisz, że Twoje prace będą jeszcze lepsze
Kompendium wiedzy na temat zaznaczania i maskowania w Adobe Photoshop! Spis treści:
Podziękowania
Przedmowa
Wstęp Pomysł, rzemiosło, wizja
Współpraca (...) więcej i aktualizacja
Dla kogo jest ta książka?
Struktura książki
Pliki robocze do ćwiczeń
Uwagi dla uczących
Podsumowanie
Część I Inspiracja Obserwuj i twórz
Rozdział 1. Historia komponowania obrazów
Historia wielowarstwowa
Kolaże niefotograficzne
Tradycyjne kompozycje fotograficzne
Wiek XX dadaizm
Wiek XX surrealizm
Wiek XX mistrzowie ciemni
***Artysta ma głos Jerry Uelsmann
Przejście od analogu do cyfry
***Artysta ma głos Glen Wexler o swoim przejściu do świata cyfrowego
Wiek XXI mistrzowie technik cyfrowych
Następne pokolenie
Lekcja w Hollywood
Odrzucenie niedowierzania
Efekty wizualne
Kluczowanie kolorem
Animacja
Dolina niesamowitości
Terminologia i typy kompozycji
Metody tradycyjne
Sztuka subiektywna lub intelektualna
Podsumowanie
Rozdział 2. Proces twórczy
Proces tworzenia obrazu
Inspiracja
Kolekcjonowanie wycinków i fotografii
Obserwacja
Burza mózgów i rozwijanie pomysłu
Szkice
Projekty wieloobrazowe
Sprawdzanie pomysłu
Plan i zdjęcia
***Artysta ma głos Fran Forman o kreatywnej inspiracji
Digitalizacja i archiwizacja
Przygotowanie plików
Czyszczenie i korekcja koloru
Zaznaczanie i maskowanie
Komponowanie i uszlachetnianie
Podsumowanie
Część II Ekspozycja Fotografowanie pod kątem kompozycji
Rozdział 3. Planowanie i przygotowania
Planowanie obrazu
Tworzenie mapy drogowej
Wygląd, wrażenie i styl
Czynniki produkcyjne
Preprodukcja
Zarządzanie na etapie preprodukcji
Budżet
Komponować czy nie komponować
Fotografowanie w plenerze
Fotografowanie w studio
Wyszukiwanie plenerów
Casting
Stylizacja
Fotografowanie pod kątem kompozycji
***Artysta ma głos Laura Lemkowitz o fazie produkcyjnej
Czynniki obiektywne
Czynnik decydujący
Dopasowywanie pozostałych ujęć
Proces twórczy od końca
Podsumowanie
Rozdział 4. Oświetlenie i tło
Jakość światła
Punktowe źródło światła
Źródło światła kierunkowego rozproszonego
Powierzchniowe źródło światła
Relacje między odległością i rozmiarami źródła światła
Znaczenie światła wypełniającego
Jakość oświetlenia galeria obrazów
Temperatura barwowa
Korygowanie barwy światła za pomocą filtrów
Dopasowywanie oświetlenia w przypadku pojedynczego źródła kierunkowego
Analiza zdjęcia stanowiącego tło
Dopasowywanie kierunku światła
Dopasowywanie jakości światła
Dopasowywanie barwy światła
***Artysta ma głos Jim Huibregtse o światłach
Dopasowywanie światła pochodzącego z wielu źródeł
Analiza tła
Dopasowanie kierunku (kierunków) światła
Dopasowanie jakości światła
Dopasowanie barwy światła
Wybór tła dla fotografowanego elementu
Biel
Szarość
Czerń
Greenscreen i bluescreen
Podsumowanie
Rozdział 5. Perspektywa, punkt widzenia i skala
Obiektywy
Długość ogniskowej
Punkt widzenia
Widok z poziomu oczu
Widok z góry
Widok z poziomu gruntu
Perspektywa
Perspektywa jednopunktowa
Perspektywa dwupunktowa
Perspektywa trzypunktowa
Ustalanie perspektywy
Skala
Skala realistyczna
***Artysta ma głos Giselle Behrens
Skala nienaturalna
Wzajemna zależność między skalą a perspektywą
Podsumowanie
Część III Umiejętności Zaznaczanie i maskowanie
Rozdział 6. Podstawy zaznaczania
Czym jest zaznaczenie?
Typy zaznaczeń
Kształt i forma
Tony i kolory
Brzegi i szczegóły
Przezroczystość i światło
Przeciwieństwa i różnice
Podstawowe narzędzia służące do zaznaczania
Narzędzia Rectangular i Elliptical Marquee (Zaznaczanie prostokątne i eliptyczne)
Narzędzia typu Lasso
Dodawanie, odejmowanie i przecinanie zaznaczeń
Zaznaczanie tonów i kolorów
Czarodziejska różdżka
***Artysta ma głos Tommy Ingberg i jego Rzeczywistość przemeblowana
Szybkie zaznaczanie
Lasso magnetyczne
Łączenie narzędzi
Ustawienia łączonych narzędzi
Praca w trybie szybkiej maski
Zaczynanie od zaznaczenia
Sprawdzanie zaznaczeń w trybie Szybka maska
Zaczynanie bez zaznaczenia
Podsumowanie
Rozdział 7. Niedoceniane menu: Zaznacz
Prezentacja menu
Zaznaczanie wszystkiego
Usuwanie i przywracanie zaznaczenia
Odwracanie zaznaczenia
Zaznaczanie warstw
Zakres kolorów
Próbkowanie kolorów
Sterowanie zakresem koloru
Tolerancja
Zlokalizowane klastry kolorów
Podgląd zaznaczenia
Predefiniowane zakresy kolorów i tonów
***Artysta ma głos Bojune Kwon
Zakres kolorów a maska warstwy
Poprawianie krawędzi
Tryb wyświetlania
Wykrywanie krawędzi
Dopasowywanie krawędzi
Wyjście
Zapamiętywanie ustawień
Poprawianie zaznaczenia psa
Polecenie Modify (Zmień)
Border (Brzeg)
Smooth (Wygładź)
Expand (Rozszerzanie) i Contract (Zwężanie)
Feather (Wtapianie)
Polecenia Grow (Powiększ) i Similar (Podobne)
Przekształcanie zaznaczenia
Zapisywanie i wczytywanie zaznaczeń
Wczytywanie zaznaczenia
Kilka faktów dotyczących kanałów alfa
Podsumowanie
Rozdział 8. Wprowadzenie do warstw
Podstawowe informacje o warstwach
Typy warstw
Warstwa tła
Warstwy puste
Warstwy częściowe
Warstwy dopasowania
Warstwy wypełnienia
Warstwy neutralne
Warstwy tekstowe
Warstwy obiektów inteligentnych
Warstwy wideo
Elastyczność warstw
Zarządzanie warstwami
Nazywanie warstw
Grupowanie warstw
Filtrowanie warstw
Scalanie oraz usuwanie warstw
***Artysta ma głos Brigitte Carnochan
Ciemniejsza strona warstw
Anatomia panelu warstw
Widoczność
Tryby mieszania
Krycie i wypełnienie
Blokowanie, czyli ochrona warstw
Układanie warstw
Zaznaczanie warstw
Łączenie warstw
Przyciski panelu Layers (Warstwy)
Menu panelu Layers (Warstwy)
Przemieszczanie warstw
Przekształcanie warstw
Menu Transform (Przekształć)
Kompozycja Karty czasu
Dodawanie cieni
Mieszanie zaawansowane
Suwaki Blend If (Mieszaj gdy)
Mieszanie ogólne
Mieszanie zaawansowane
Podsumowanie
Rozdział 9. Potęga maskowania warstw
Praca z bitmapowymi maskami warstw
Maski powstałe na bazie zaznaczenia
Malowane maski warstw
Gradientowe maski warstw
Wektorowe maski warstw
Tworzenie masek wektorowych
Anatomia maski warstwy
Wyświetlanie maski warstwy
Przekształcanie maski warstwy w zaznaczenie
Przenoszenie i kopiowanie maski do innej warstwy
Włączanie i wyłączanie maski warstwy
Łączenie i rozłączanie maski z warstwą
Zatwierdzanie maski warstwy
Dopracowywanie masek warstw
Panel Properties (Właściwości)
Modyfikowanie tonów masek
Modyfikowanie masek za pomocą filtrów
***Artysta ma głos David Julian. Zagubiony i odnaleziony w Photoshopie
Maskowanie grup warstw
Tryb mieszania Pass Through (Przejście bezpośrednie)
Podsumowanie
Rozdział 10. Potęga maskowania kanałowego
Typy kanałów obrazu
Maski i ich rodzaje
Istota maskowania
Praca z kanałami alfa
Kiedy używać kanałów alfa
Maski warstwy a maski alfa
Zarządzanie maskami alfa
Tworzenie kanałów alfa
Rozpoczynanie od zaznaczenia
Rozpoczynanie od kanału podstawowego
Poprawianie szczegółów za pomocą trybów mieszania
Polecenie Apply Image (Zastosuj obraz)
Okno dialogowe polecenia Apply Image (Zastosuj obraz)
Przewodnik po trybach mieszania
Wszystkie chwyty dozwolone
***Artysta ma głos Viktor Koen o pięknie ciemnej strony życia
Cieniowanie wzmacniające głębię
Budowanie subtelnej maski rozświetlającej
Wzmacnianie głębi przez cieniowanie i wyostrzanie
Opracowywanie masek
Podsumowanie
Rozdział 11. Zaznaczanie subtelnych szczegółów
Maskowanie obrazu z tłem białym, szarym lub czarnym
Białe tło i tryb Multiply (Pomnóż)
Szare tło i tryb Overlay (Nakładka) lub Hard Light (Ostre światło)
Czarne tło i tryb Screen (Ekran)
Korzystanie z okna Refine Mask (Popraw maskę)
Komponowanie precyzyjne
Maskowanie drobnych szczegółów przy użyciu pędzla
Techniki bluescreen i greenscreen
Techniki bluescreen i greenscreen w fotografii
Plug-in Primatte Chromakeyer
Greenscreen w Camera Raw
***Artysta ma głos Mark Beckelman: Wszystko, co możesz sobie wyobrazić, jest realne
Maskowanie dymu
Podsumowanie
Część IV Projekty Składanie wszystkiego razem
Rozdział 12. Komponowanie twórcze
Obrazy i inspiracje
Osobiste historie
Rupiecie i osobliwości
Formy naturalne
Muzea, galerie i kursy
Podróże a inspiracje
Czas zabawy w Photoshopowej piaskownicy
Eksperymentowanie z obrazami lustrzanymi
Eksperymentowanie z trybami mieszania
Eksperymentowanie z teksturami
Eksperymentowanie z efektami
***Artysta ma głos Julieanne Kost. Prostota w chaosie
Motyw i narracja
Wizualna perfekcja czy opowiadanie historii
Czynnik ludzki
Poszukiwanie historii i postaci
Podstawy komponowania obrazów
Kreowanie wizualnych relacji
Tworzenie cykli obrazów
Podsumowanie
Rozdział 13. Kompozycje realistyczne
Składanie wszystkich elementów razem
Etapy komponowania wstępnego
Praca z obiektami inteligentnymi
Tworzenie obiektów inteligentnych
Zalety i wady obiektów inteligentnych
Transformacje
Filtry inteligentne
Szczegółowe dopasowywanie charakterystyk poszczególnych elementów
Plan pierwszy, plan dalszy, tło
Komponowanie realistyczne
Dopasowywanie kontrastu i kolorystyki
Efekty atmosferyczne
Tworzenie cieni
***Artysta ma głos Michael Morrison
Plastyka kompozycji
Rozkładanie świateł na warstwach
Komponowanie obiektów szklanych
Dopasowanie perspektywy i skali
Ostrość, wyrazistość i rozdzielczość
Tekstura obrazu
Waga szczegółów
Znaki zdradzające kiepską kompozycję
Prace wykończeniowe
Podsumowanie mniej
Photoshop. Maskowanie i komponowanie. Wydanie II - Opinie i recenzje
Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.