


Blender 2.69. Architektura i projektowanie



Blender 2.69. Architektura i projektowanie - Najlepsze oferty
Blender 2.69. Architektura i projektowanie - Opis
Chcesz szybko nauczyć się Blendera? Dobrze trafiłeś!Podstawy modelowania 3D
Materiały i teksturowanie
Oświetlenie
Rendery Cycles
Freestyle
Podstawy animacji
Blender to oprogramowanie open source do modelowania 3D, tworzenia animacji, wirtualnych spacerów i gier komputerowych oraz renderowania. Aplikacja skutecznie konkuruje na tych polach z komercyjnymi rozwiązaniami konkurencji i zdobywa rzesze wiernych użytkowników. Sprawdza się doskonale zarówno u freelancerów, jak i w dużych, profesjonalnych studiach graficznych i filmowych. Możliwości programu są ogromne, choć jego sukces związany jest także z dostępnością: można go pobrać zupełnie za darmo, a działa na trzech najbardziej popularnych systemach operacyjnych. Zalety te docenili nie tylko graficy, lecz również osoby zajmujące się zawodowo projektowaniem architektonicznym.
Jeśli jesteś zainteresowany wykorzystaniem Blendera i jego narzędzi w swoich projektach, jeśli chcesz zacząć stosować je w codziennej praktyce, sięgnij po książkę Blender 2.69. Architektura i projektowanie. Dzięki niej łatwo opanujesz podstawy modelowania, teksturowania, oświetlania i renderowania scen, a także nauczysz się używać kamer. Samodzielnie stworzysz szkice, schematy i fotorealistyczne wizualizacje, poznasz też metody umożliwiające opracowywanie wirtualnych spacerów. Z tą książką zdobędziesz niezbędną wiedzę i praktyczne umiejętności oraz poszerzysz je w oparciu o dostępne w sieci materiały o Blenderze.
Instalacja i interfejs Blendera
Podstawy animacji i poruszanie się w przestrzeni (...) więcej 3D
Modelowanie obiektów i modyfikatory
Definiowanie i ustawianie kamer
Stosowanie materiałów i tekstur
Oświetlanie i renderowanie scen
Podstawy renderów w Blender Internal
Rendery fotorealistyczne w Cycles
Rendery artystyczne w Freestyle
Bezpłatny, potężny, nowoczesny - właśnie taki jest Blender!
Spis treści: Wstęp (9)
Część I (13)
Rozdział 1. Podstawy (15)
1.1. Skąd wziąć Blendera i jak to jest z tymi wersjami? (15)
1.2. Jak się nie pogubić - interfejs (16)
1.2.1. Panowanie nad sytuacją - okna (18)
1.2.2. Poruszanie się (w) przestrzeni 3D (20)
1.2.3. Klawiatura numeryczna (22)
1.2.4. Wirtualna klawiatura numeryczna (23)
1.2.5. Perspektywa/rzut prostokątny (25)
1.2.6. Wybieranie obiektów (26)
1.3. Obiekty w 3D (27)
1.3.1. Ale gdzie ja jestem? (27)
1.3.2. 3D Cursor (28)
1.3.3. Dodawanie obiektów (30)
1.3.4. Usuwanie obiektów (32)
1.3.5. Przesuwanie obiektów (32)
1.3.6. Obracanie obiektów (34)
1.3.7. Skalowanie obiektów (36)
Rozdział 2. Modelowanie (podstawy) (39)
2.1. Kropka, kreska, ściana, bryła (39)
2.1.1. Tryb edycji (39)
2.1.2. Punkt (wierzchołek) (41)
2.1.3. Krawędź (42)
2.1.4. Obrót (42)
2.1.5. Pivot Point (43)
2.1.6. Połącz kropki (45)
2.1.7. Ściany (47)
2.1.8. Tryb wyboru siatki - wierzchołek/krawędź/ściana (48)
2.1.9. Extrude (50)
2.1.10. Extrude w trzech wymiarach (52)
2.2. Stół, krzesło (55)
2.2.1. Loopcut - cięcie w pętli (56)
2.2.2. Edge slide - przesuwanie krawędzi (58)
2.2.3. Nogi (59)
2.2.4. Duplikaty (60)
2.2.5. Snap (61)
2.2.6. Widok siatki (Wireframe) (62)
2.2.7. Snap Element (63)
2.2.8. Border Select (65)
2.2.9. Nazwy obiektów (67)
2.3. Modyfikatory (na początek dwa) (68)
2.3.1. Modyfikator Mirror (lustro) (70)
2.3.2. Modyfikator Array (szereg) (71)
2.3.3. Dwa słowa o skali (73)
Rozdział 3. Garść podstaw przeróżnych (79)
3.1. Render (79)
3.1.1. Pierwszy render (80)
3.1.2. Wielkość renderu (82)
3.2. Kamera (84)
3.2.1. Właściwości kamery (85)
3.2.2. Obiektyw (85)
3.2.3. Rzut prostopadły w kamerze (88)
3.2.4. Połączenie kamery z widokiem (88)
3.2.5. Ustawianie kamery na podstawie widoku (89)
3.3. Świat (World) (90)
3.3.1. Horyzont, zenit, otoczenie (94)
3.4. Warstwy (Layers) i chowanie obiektów (Hide) (96)
3.4.1. Chowanie obiektów (99)
3.5. Menu podręczne (100)
Rozdział 4. Modelowanie (konkrety) (103)
4.1. Rysunki referencyjne (103)
4.2. Budujemy nowy dom (106)
4.2.1. Punkt Origin (108)
4.2.2. Modyfikator Solidify (110)
4.2.3. Modyfikator Boolean (115)
4.2.4. Rozdzielanie obiektów (121)
4.2.5. Usuwanie dubli (125)
4.2.6. Normals - prostopadłe (127)
4.2.7. Łączenie obiektów (131)
4.2.8. Rodzic - dziecko (139)
4.3. Schody (142)
4.3.1. Empty (pusta) (144)
Rozdział 5. Rendery, materiały, światła (151)
5.1. Silnik renderowy Cycles (151)
5.1.1. Cycles (153)
5.1.2. Materiały (155)
5.1.3. Shader (161)
5.1.4. Butelka (163)
5.1.5. Modyfikator Subdivision Surface (167)
5.1.6. Współczynnik załamania światła (IOR) i szorstkość materiałów (170)
5.2. Renderowanie za pomocą karty graficznej (GPU) (172)
5.3. Oświetlenie w Cycles (i inne ważne tematy, które pojawią się przy okazji) (174)
5.3.1. Filiżanka (178)
5.3.2. Bridge Edge Loops (180)
5.3.3. Materiały o łączonych właściwościach (Mix Shader) (184)
5.3.4. Lampy specjalne - Spot (186)
5.3.5. Lampa typu Point (192)
5.3.6. Słońce (Sun) (193)
5.3.7. Niewidoczne świecące ściany i Ray Visibility (195)
Rozdział 6. Węzły (Nodes), tekstury i UV (199)
6.1. Węzły (Nodes) (199)
6.2. Tekstury (210)
6.3. Tekstury z plików zewnętrznych i rozpakowywanie UV (213)
6.3.1. Rozpakowywanie UV kostki (217)
6.4. Faktura materiałów (218)
6.4.1. Fotel i modyfikator Bevel (219)
6.4.2. Tekstura specjalna - UV Grid (221)
6.4.3. Displacement ("bumpmap") (224)
6.4.4. Matematyka w Nodes i dwa zdania o kropkach (226)
Rozdział 7. Krzywe i n-gony (235)
7.1. Krzywe (235)
7.1.1. Odrysowywanie (241)
7.1.2. Bevel Object (259)
7.1.3. Zmiana krzywych w siatkę i sprzątanie (265)
7.1.4. Tryb lokalny (266)
7.2. N-gon (272)
7.2.1. Inset faces (274)
Rozdział 8. Animacja - absolutne podstawy (277)
8.1. Czwarty wymiar - czas (277)
8.1.1. Klatka kluczowa (keyframe) (280)
8.1.2. Obracający się obiekt (285)
8.1.3. Graph Editor (288)
8.1.4. Ruch po krzywej (290)
8.2. Eksport animacji (296)
8.2.1. Sklejanie serii plików w animację (Video Sequence Editor) (298)
Rozdział 9. Rendery na poważnie (303)
9.1. Kamera - podejście drugie (303)
9.1.1. Prowadnice kompozycji obrazu (Composition Guides) (303)
9.1.2. Obiektyw (Lens) (306)
9.1.3. Przekroje (i Clipping) (307)
9.1.4. Głębia ostrości (309)
9.1.5. Kilka kamer (315)
9.2. Node Editor - podejście drugie (315)
9.2.1. Przezroczystość (Alpha) (317)
9.2.2. Viewer Node (325)
9.2.3. Rozmycie (Blur) i łączenie obrazów (328)
9.2.4. Podkręcanie kolorów (Color Balance) (330)
9.2.5. Dodawanie niedoskonałości (Lens Distortion) (332)
9.2.6. Winieta (333)
9.2.7. Mnożenie obrazów (Multiply) (335)
9.2.8. Wyłączanie kart (Mute) (336)
9.2.9. Nanoszenie przezroczystych obrazów (Alpha Over) (337)
9.2.10. Style retro (340)
Rozdział 10. Freestyle (343)
10.1. UV/Image Editor - Render Result Slots (343)
10.2. Ustawienia Freestyle (347)
10.3. Modyfikatory grubości linii (352)
10.4. Linia przerywana (355)
10.5. Wybór linii (356)
10.6. Linie oznaczone (358)
10.7. Modyfikatory geometrii linii (361)
10.8. Grupy obiektów w Blenderze (362)
10.9. Przypisanie grupy obiektów do zestawu linii Freestyle (364)
10.10. Kolory materiałów we Freestyle (368)
Część II (371)
Rozdział 11. Blender tapas (373)
11.1. Jednostki miary w Blenderze (a także: wymiarowanie, obliczanie obwodów, powierzchni i objętości) (374)
11.1.1. Ustawienia jednostek (374)
11.1.2. Wyświetlanie wymiarów (375)
11.1.3. Linijka z kątomierzem (Ruler/Protractor) (377)
11.1.4. Panel pomiarów (Measure Panel) (378)
11.2. Woskowy ołówek (Grease Pencil) (380)
11.2.1. Właściwości warstw Grease Pencil (381)
11.2.2. Umiejscowienie kreski w przestrzeni (381)
11.2.3. Właściwości globalne Grease Pencil (383)
11.2.4. Onion Skinning (385)
11.2.5. Zmiana rysunku w krzywe (386)
11.3. Obrus, firana, ubrania - Cloth Simulation (387)
11.3.1. Grupowanie wierzchołków (Vertex Groups) (390)
11.4. Edycja proporcjonalna (Proportional Editing) (394)
11.5. Obrazy 2D w 3D (396)
11.5.1. Drzewa i przezroczystość (400)
11.6. Oświetlanie globalne, tekstury otoczenia i HDRi (402)
11.6.1. Przesuwanie tła (405)
11.6.2. Mirrorball (406)
11.6.3. Słowo o HDRi (408)
11.7. Import modeli i własna biblioteka materiałów (409)
11.7.1. Linkowanie materiałów (410)
11.7.2. Linkowanie obiektów (414)
11.7.3. Edycja linkowanych obiektów (416)
11.8. Modyfikator Curve (tory kolejowe, płoty itp.) (418)
11.9. Gotowce - drzewa, bluszcze, śruby, rury i czajniczek (422)
11.9.1. Drzewa (wtyczka Sapling) (423)
11.9.2. Bluszcz (wtyczka IvyGen) (428)
11.9.3. Inne gotowce (431)
11.10. Tekst (433)
11.11. Kształtowanie terenu i wanna (wtyczka Bsurfaces) (436)
11.11.1. Góra (438)
11.11.2. Wanna (440)
11.12. Modyfikator Build (444)
11.12.1. Zmiana kolejności budowania (447)
11.13. Cięcie (Knife, Knife Project i Bisect) (449)
11.13.1. Wycinanie dziur (Knife Project) (451)
11.13.2. Przekrój (Bisect) (452)
11.14. Import z innych programów (i modyfikatory: Decimate, Remesh) (455)
11.14.1. Modyfikator Decimate (456)
11.14.2. Modyfikator Remesh (459)
11.15. Projekty na wynos (459)
11.15.1. Sposób zapisywania ścieżek (461)
11.16. Przykładowy tryb pracy (461)
11.17. Co dalej? (463)
11.18. Dzięki (466)
Skorowidz (469)
O autorze: Piotr Chlipalski – fotograf, performer, twórca ruchomych obrazków (wideo, animacja, mapping, wirtualna scenografia); pomysłodawca i dyrektor festiwalu artystów ulicy Ulicznicy; współzałożyciel formacji Muzikanty. Z Blenderem związany od dekady na najróżniejszych polach jego eksploatacji. Zdecydowanie praktyk, raczej kreatywny. https://chlip.com/ mniej
Blender 2.69. Architektura i projektowanie - Opinie i recenzje
Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.